söndag 3 oktober 2010

Höst

Först vill jag be om ursäkt för min frånvaro här på bloggen.
Det har hänt mycket den senaste tiden som har gjort att jag varken haft tid eller lust att blogga, men jag ska försöka skärpa till mig nu och ta nya tag.

Nu är hösten här med alla dess vackra färger och sin höga klara luft. På mina morgonpromenader kan jag känna att kylan börjar göra sig påmind. Rimfrost i gräset och på vindrutan på bilen visar att vintern närmar sig med stormsteg.

Men tyvärr är inte det den enda kylan som finns i vårt land.
Borgerligheten fick åter igen förtroendet av det Svenska folket att i ytterligare fyra år få styra Sverige, samtidigt som det främlingsfientliga partiet Sverigedemokraterna röstades in i Riksdagen.
Varför har egoismen de senaste åren spridit sig som en löpeld bland väljarna? Varför ser så många bara till sin egen plånbok, och fullständigt negligerar det faktum att fler och fler får det svårt att överleva ekonomiskt i ett allt kallare samhälle?

Personligen skulle jag kunna vara utan den extra tusenlapp som jobbskatteavdraget ger, och istället betala de pengarna extra i skatt för den Svenska välfärden.
Som exempel tror jag att de 15.000 kr som statsminister Reinfeldh får extra varje månad på grund av nämnda avdrag skulle göra mycket nytta i t.ex. vården av gamla och sjuka...
Det är i stort sett ytterligare en tjänst i vården som vår folkvalde får extra i inkomst...

Som sagt... Hösten och kylan är här men för den skull får vi inte ge upp. Vi måste åter igen ta vårt förnuft tillfånga och börja tänka mer på våra medmänniskor och sluta tänka enbart på oss själva.
Nu börjar allvaret med att åter försöka få tillbaka folkets förtroende för socialdemokratin.


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar